Proaktiv vedligeholdelse
Proaktive vedligeholdelse via kommunikation øger effektiviteten i produktionen, og er derfor et vigtigt aspekt i forbindelse med fjerndiagnosticering. Fournais er Bender Servicepartner i Danmark, og tilbyder bl.a. løsninger ifm.a. individuelle servicepakker til netop dette formål. Fjernsupport og diagnosticering kan gennemføres ved hjælp af forskellige teknologier: Via telefonsupport eller online-kommunikation, eller ved at få adgang til elanlægget over et modem, VPN, VPN-server eller via Smart-platform, der tillader en kompleks administration.
Med proaktiv vedligeholdelse er det muligt at optimere på driftssikkerhed, og derved servicere og handle fremsynet. Fjernovervåget tilstandsbaseret vedligehold og diagnostik skaber brugermæssig indsigt i installationen, og generere en vidensmæssige fordele for brugeren, og bidrager derved aktivt til brugerens og installatørens problemløsning med installationstekniske problemstillinger. Dette uanset om det er et IT-system, eller et TN-system eller TT-system.
Fordelen ved proaktiv vedligeholdelse gør, at softwareopdatering eller reparation kan planlægges og udføres rettidigt.