location
- fournais a/s
- Enrumvej 7
- DK - 2942 Skodsborg
- Telefon: +45 45 89 04 45
Ved vedvarende energi forstås først og fremmest produktion af energi fra sol, vind og vandkraft. Men biomasse og geotermisk energi kan også bruges til at generere energi på en måde, der bevarer jordens ressourcer.
Her bruges de naturligt forekommende energistrømme på jorden i små dele til at generere energi. En stor fordel ved vedvarende energikilder sammenlignet med konventionelle fossile brændstoffer er, at de er uendeligt tilgængelige. Desuden kan man undvære den miljøskadelige Co2, der produceres ved afbrænding af olie, gas og kul.
Mere klimabeskyttelse, optimal brug af vedvarende energi, mindre afhængighed af fossile brændstoffer: Elektromobilitet er en central byggesten til at nå klimamålene.
De første skridt er allerede taget, og her spiller elektromobilitet en nøglerolle.
Det skal først og fremmest ske gennem innovationer inden for drev, rækkevidde og ladeinfrastruktur.
Teknologierne skal være i overensstemmelse med de klimapolitiske mål.
Hensigten er at videreudvikle teknologien og gøre elektrisk mobilitet til et reelt alternativ for endnu flere mennesker. LÆS MERE…
En behovsorienteret og brugervenlig opladningsinfrastruktur er afgørende for accepten af elektromobilitet. Udbygningen af ladeinfrastrukturen er dog stadig i sin vorden i nogle områder af Tyskland. Selvom der er flere og flere ladestationer til elbiler ved de fleste større motorvejstankstationer, halter udvidelsen langt bagefter, især i landdistrikterne.
Derudover er der ladestationer, der ikke kan bruges af alle biltyper, samt uigennemsigtige betalingssystemer. Ifølge Statista fandt den største udvidelse af ladestationer sted i 2021, hvor i alt 7.300 ladestationer blev sat i drift.
Men ifølge prognoserne vil der være behov for over 250.000 ladestandere om bare tre år. Og tendensen er stigende.
Men for at gøre brugen af elbiler mere attraktiv for forbrugerne, er det ikke nok blot at udbygge ladeinfrastrukturen. Opladning af elbiler skal være behovsorienteret, enkel og økonomisk overkommelig.
Ladestationsforordningen, som blev revideret af forbundsregeringen i 2021, styrker brugervenligheden og skaber grundlaget for et ensartet betalingssystem.
Målet er at bruge informations- og kommunikationsteknologier til at gøre grænsefladen mellem elektriske køretøjer, ladestationer og energileverandører smidig og åben for systemet.
Samtidig skal opladningsfaciliteterne effektivt føres ind i elnettet, og opladningsinfrastrukturen skal udbygges. LÆS MERE…
På en ladestation er strømressourcerne begrænsede. Især i byer er efterspørgslen på elektricitet til elbiler meget høj på bestemte tidspunkter af dagen. Hvis dette elforbrug altid blev dækket 100 %, ville det i værste fald betyde, at flere biler ikke kunne oplades med det samme. Intelligent styring af ressourcer og energistrømme er derfor grundlaget for en effektiv og økonomisk drift af opladningsinfrastrukturer.
Belastningsstyring af de biler, der skal oplades, er løsningen her. Med såkaldt dynamisk belastningsstyring måles den tilgængelige effekt ved nettilslutningen og fordeles til de enkelte biler. Gennem denne proces bliver elektriciteten brugt på den bedst mulige måde og ikke spildt. Det betyder i praksis, at hvis der kun er nogle få elbiler, der skal oplades, kan det ske med fuld effekt. Hvis elkapaciteten derimod overskrides, kommer belastningsstyring ind i billedet.
En ressource, der på lang sigt sparer vores energi og dermed miljøet.
Elektromobilitet er ikke alene om at have mange positive miljøegenskaber. Køretøjer med brændselsceller er også lokalt emissionsfrie og klimaneutrale, forudsat at brinten produceres med vedvarende elektricitet. I denne proces genereres der kun vand og varme, ingen forurenende stoffer. Det er derfor, brintdrevne køretøjer er såkaldte nul-emissionskøretøjer.
Men syntetiske brændstoffer kan også gøre diesel- og benzinbiler klimaneutrale, når de produceres med elektricitet fra vedvarende energikilder, selv om der stadig er problemer med at holde luften ren under kørslen.
Det er ved at blive klart, at elbiler ikke kan redde klimaet alene. Men de kan yde et vigtigt bidrag til at forbedre klima- og miljøbeskyttelsen. Det gælder især klimabeskyttelse, hvor en elbil allerede har klare fordele. Dette forspring vil fortsætte med at vokse i takt med, at andelen af vedvarende energi i elproduktionen fortsætter med at voksefournais-bender
Fremtidens flyrejser er elektriske. Målet er at fremstille fly på en mere ressourceeffektiv måde og at gøre flyvningen mere støjsvag og miljøvenlig. I Clean Sky-programmet, som EU har taget initiativ til, skal der forskes i grundlaget for klimavenlig flyvning. I sommer blev IMITAES-projektet, der handler om elektrisk sikkerhed, lanceret som en del af dette program. Bender er medvirkende til dette.
Er en elbil miljøvenlig?
Den miljømæssige balance for dagens elbiler er bedre end for forbrændingsmotorer. Især batteriproduktion er ikke optimal med hensyn til energiforbrug og brug af råmaterialer. På trods af batteriproduktion bliver elbiler grønnere end forbrændingsmotorer efter gennemsnitligt 8,5 år.
Redder elbiler klimaet?
Det, der er sikkert, er, at elbiler alene ikke kan redde klimaet. Men de udgør en vigtig del af puslespillet, fordi klimamålene ikke kan opnås uden elbiler.
Kan jeg oplade en elbil fra en almindelig stikkontakt?
Teoretisk set er det muligt at oplade en elbil ved hjælp af en standard husholdningsstikkontakt. Dette anbefales dog ikke af sikkerhedsmæssige årsager, da almindelige stikkontakter ikke er designet til højkapacitetsopladning i længere perioder.
Kan jeg oplade på enhver ladestation?
I princippet kan en elbil oplades ved alle ladestationer, der er kompatible med opladningskablet og opladningskortet.
Hvad er to forskellige opladningsmuligheder?
Der er to forskellige muligheder inden for elektrisk mobilitet. Vi adskiller mellem AC og DC-opladning.
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-funktionelle | 1 year | CookieYes sets this cookie to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-nodvendige | 1 year | CookieYes sets this cookie to store the user consent for the cookies in the category "Necessary.". |
cookielawinfo-checkbox-ydeevne | 1 year | CookieYes set this cookie to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
CookieLawInfoConsent | 1 year | CookieYes sets this cookie to record the default button state of the corresponding category and the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie. |
elementor | never | The website's WordPress theme uses this cookie. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time. |
rc::a | never | This cookie is set by the Google recaptcha service to identify bots to protect the website against malicious spam attacks. |
rc::c | session | This cookie is set by the Google recaptcha service to identify bots to protect the website against malicious spam attacks. |
wpEmojiSettingsSupports | session | WordPress sets this cookie when a user interacts with emojis on a WordPress site. It helps determine if the user's browser can display emojis properly. |
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
_ga | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to calculate visitor, session and campaign data and track site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognise unique visitors. |
_ga_* | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to store and count page views. |
sbjs_current | session | Sourcebuster sets this cookie to identify the source of a visit and stores user action information in cookies. This analytical and behavioural cookie is used to enhance the visitor experience on the website. |
sbjs_current_add | session | Sourcebuster sets this cookie to identify the source of a visit and stores user action information in cookies. This analytical and behavioural cookie is used to enhance the visitor experience on the website. |
sbjs_first | session | Sourcebuster sets this cookie to identify the source of a visit and stores user action information in cookies. This analytical and behavioural cookie is used to enhance the visitor experience on the website. |
sbjs_first_add | session | Sourcebuster sets this cookie to identify the source of a visit and stores user action information in cookies. This analytical and behavioural cookie is used to enhance the visitor experience on the website. |
sbjs_migrations | session | Sourcebuster sets this cookie to identify the source of a visit and stores user action information in cookies. This analytical and behavioural cookie is used to enhance the visitor experience on the website. |
sbjs_session | 1 hour | Sourcebuster sets this cookie to identify the source of a visit and stores user action information in cookies. This analytical and behavioural cookie is used to enhance the visitor experience on the website. |
sbjs_udata | session | Sourcebuster sets this cookie to identify the source of a visit and stores user action information in cookies. This analytical and behavioural cookie is used to enhance the visitor experience on the website. |
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-funktionelle | 1 year | CookieYes sets this cookie to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-nodvendige | 1 year | CookieYes sets this cookie to store the user consent for the cookies in the category "Necessary.". |
cookielawinfo-checkbox-ydeevne | 1 year | CookieYes set this cookie to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
CookieLawInfoConsent | 1 year | CookieYes sets this cookie to record the default button state of the corresponding category and the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie. |
elementor | never | The website's WordPress theme uses this cookie. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time. |
rc::a | never | This cookie is set by the Google recaptcha service to identify bots to protect the website against malicious spam attacks. |
rc::c | session | This cookie is set by the Google recaptcha service to identify bots to protect the website against malicious spam attacks. |
wpEmojiSettingsSupports | session | WordPress sets this cookie when a user interacts with emojis on a WordPress site. It helps determine if the user's browser can display emojis properly. |
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
nitroCachedPage | session | Description is currently not available. |
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 months | YouTube sets this cookie to measure bandwidth, determining whether the user gets the new or old player interface. |
VISITOR_PRIVACY_METADATA | 6 months | YouTube sets this cookie to store the user's cookie consent state for the current domain. |
YSC | session | Youtube sets this cookie to track the views of embedded videos on Youtube pages. |