location
- fournais a/s
- Enrumvej 7
- DK - 2942 Skodsborg
- Telefon: +45 45 89 04 45
Lokomotiver og togvogne har brug for elektricitet til fremdrift.
Kraften til dette formål produceres ved hjælp af en ombordværende dieselgenerator, eller forsynet med kørestrøm, eller en strømskinne.
Ombordværende drev og traktionsmaskiner på lokomotiver og motorvogne er for det meste udført som et svævende net, dvs. isoleret net, og skal derfor beskyttes med et særligt udstyr til isolationsovervågning.
Til dette formål er der særlige krav til modstandsdygtighed overfor isolationsovervågningsudstyr. Jordede strømforsyninger kan ekstrabeskyttes med reststrømsbeskyttelsesudstyr og spændingsrelæer.
Download | Produktoversigt – ISOMETER® |
Download | Produktoversigt – Reststrømovervågning |
Download | Produktoversigt – Strømkvalitet |
Download | Brochure – Jernbaneteknologi |
Download | Brochure – forudsige og beskytte ved signalstrømfejl |
Download | Teknisk papir – Hvorfor er et IT-system ofte den bedste løsning |
DS/EN 61557-8
Elektrisk sikkerhed i lavspændingsdistributionssystemer op til 1 000 V a.c. og 1 500 V d.c. – Materiel til prøvning, måling eller overvågning af beskyttelsesforanstaltninger – Del 8: Udstyr til isolationsovervågning i IT-systemer
DIN VDE 0115-1
Bahnanwendungen – Allgemeine Bau-und Schutzbestimmungen – Zusätzliche Anforderungen
DIN EN 50155
Jernbaneanvendelser – elektronisk udstyr, der anvendes på rullende materiel
DIN EN 50121-3-2
Jernbaneanvendelser – elektromagnetisk kompatibilitet – Del 3-2: rullende materiel – apparatur
Ikke kun vognene til personbefordring som fx passagertog, men eksemplevis også kølevogne til godstogstransport.
Kræver en separat strømforsyning der normalt leveres fra lokomotivet.
Ved hjælp af speciel isoleringsovervågningsudstyr udviklet til banetekniske formål, kan Bender udstyr registrere en allerede begyndende fejl, dvs. en isolationsfejl på et meget tidligt stadie.
Samtidig kan udstyret derefter hurtigt og automatisk lokalisere fejlen ved hjælp af IFLS, dvs. material iht. EN 61557-9 for lokalisering af isoleringsfejl i IT-systemer.
Dette fører til en klar reduktion af potientelt mulige farer og risici for passagerer, besætning og materiale.
Download | Produktoversigt – ISOMETER® |
Download | Brochure – Jernbaneteknologi |
Download | Brochure – forudsige og beskytte ved signalstrømfejl |
Download | Teknisk papir – Hvorfor er et IT-system ofte den bedste løsning |
Download | Teknisk papir – Lokalisering af isolationsfejl i IT-systemer – Planlægning og setup |
DS/EN 61557-8
Elektrisk sikkerhed i lavspændingsdistributionssystemer op til 1 000 V a.c. og 1 500 V d.c. – Materiel til prøvning, måling eller overvågning af beskyttelsesforanstaltninger – Del 8: Udstyr til isolationsovervågning i IT-systemer
DS/EN 61557-9
Elektrisk sikkerhed i lavspændingsdistributionssystemer op til 1 000 V a.c. og 1 500 V d.c – Materiel til prøvning, måling eller overvågning af beskyttelsesforanstaltninger – Del 9: Materiel til lokalisering af isolationsfejl i IT-systemer
DIN VDE 0115-1
Bahnanwendungen – Allgemeine Bau-und Schutzbestimmungen – Zusätzliche Anforderungen
DIN EN 50155
Jernbaneanvendelser – elektronisk udstyr, der anvendes på rullende materiel
DIN EN 50121-3-2
Jernbaneanvendelser – elektromagnetisk kompatibilitet – Del 3-2: rullende materiel – apparatur